«Αγάπης Αγώνας Άγονος» του William Shakespeare

141

Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου – Παγκουρέλη
Σκηνοθεσία -Διασκευή – Εικαστική Επιμέλεια: Λύσανδρος Σπετσιέρης
Σχεδιασμός Ψηφιακού Χώρου: Ερατώ Τζαβάρα
Διδασκαλία Κίνησης και Χορογραφίας: Βάσια Βαλκανιώτη
Καλλιτεχνικός συνεργάτης για τον ήχο: Δημήτρης Κανάκης
Δημιουργία teaser: Ερατώ Τζαβάρα
Δημιουργία αφίσας: Σεραφίνα Σιδέρη
Ειδικές Κατασκευές: Στέφανος Λόλος
Διδασκαλία τής τέχνης τού ξυλοπόδαρου: Φάνης Κατέχος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Έλια Ζαχαριουδάκη
Μουσική: Antonio Lucio Vivaldi
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ιωάννα Ιακωβίδη, Μάρθα Κοσκινά
Φωτογραφίες: Φαίδρα Χατζηκωνσταντή

Άννα Παπαδάκη, Σπέρη Κανατά, Νατάσσα Αραμπατζή, Μαρίνα Κριεμπάρδη, Γιώργος Γκολφινόπουλος , Βαγγέλης Στρατηγάκος, Δημήτρης Καπαμάς, Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Κωνσταντίνος Εξαρχόπουλος ή Φάνης Κατέχος. Τέτη Λουράκη, Ηλιάνα Μπαφέρου, Θανάσης Νικολακόπουλος, Κορίνα Ζαχάρα ή Κατερίνα Λογαρίδη

Ένα από τα πρώιμα έργα τού Άγγλου θεατρικού συγγραφέα Γουίλιαμ Σαίξπηρ (1564 – 1616), σύγχρονο με τα: «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και «Όνειρο θερινής νυκτός». Η παλαιότερη καταγεγραμμένη παράσταση του έργου αφορά τα Χριστούγεννα του 1597, στην Αυλή, ενώπιον της Βασίλισσας Ελισάβετ.
Ο Φερδινάνδος, Βασιλιάς τής Ναβάρρας (μία από τις 17 αυτόνομες περιοχές τής Ισπανίας) και οι τρεις ευγενείς φίλοι του (Μπερόουν, Ντιουμέν, Λονγκαβίλ) παίρνουν όρκο να αφιερωθούν στη μελέτη για τρία ολόκληρα χρόνια. Ορκίζονται πως θα περιοριστούν στη βιβλιοθήκη, θα νηστεύουν μια φορά τη βδομάδα, θα κοιμούνται λίγες ώρες και θα στερηθούν τη συντροφιά γυναικών. Ωστόσο, στη χώρα καταφτάνουν η πριγκίπισσα της Γαλλίας με συνοδεία τρεις όμορφες αυλικές της (Ροζαλίνα, Μαρία, Κατερίνα), θέτοντάς τους σε πειρασμό. Ο βασιλιάς και οι φίλοι του ερωτεύονται την πριγκίπισσα και τη συνοδεία της. Η κεντρική πλοκή διανθίζεται από μικρές κωμικές ιστορίες, όπως το ανέβασμα μιας παράστασης από δυο λόγιους και άλλα. Κάποια στιγμή φτάνει η είδηση ότι ο πατέρας τής πριγκίπισσας πέθανε κι εκείνη πρέπει να επιστρέψει στη χώρα της. Ο βασιλιάς και οι φίλοι του ορκίζονται πίστη στις αγαπημένες τους, αλλά εκείνες, μην έχοντας πειστεί για το αν η αγάπη τους είναι δυνατή, ισχυρίζονται ότι πρέπει να περιμένουν έναν χρόνο και μια μέρα, για να αποδείξουν την αλήθεια των λόγων τους. Κωμωδία καταστάσεων τής ελισαβετιανής περιόδου, γεμάτη από λογοπαίγνια, λογοτεχνικές αναφορές και μια συρραφή ποιητικών φορμών τής εποχής, μιας εποχής που είχε ελάχιστους τρόπους διασκέδασης και αυτοί έπρεπε να έχουν μεγάλη διάρκεια και ποικιλία, να διδάσκουν και να παραδειγματίζουν.
Πρωτότυπη και ευφάνταστη σκηνοθεσία τού Λύσανδρου Σπετσιέρη, βασισμένη στην ωραία μετάφραση της καταξιωμένης μεταφράστριας Χριστίνας Μπάμπου – Παγκουρέλη. Ο σκηνοθέτης, στον οποίον οφείλονται και η διασκευή καθώς και η υπέροχη εικαστική επιμέλεια, παρουσιάζει μια παράσταση γεμάτη ερωτισμό, ανατροπές και χιούμορ, δίνοντάς την ως ένα παγανιστικό παιχνίδι, φαρσοκωμωδία. Στην προσπάθειά του είχε άξιους και ταλαντούχους συνεργάτες. Βοηθός σκηνοθέτη η Έλια Ζαχαριουδάκη. Ο σχεδιασμός των ψηφιακών προβολών τής Ερατώς Τζαβάρα, σε συνδυασμό με τις αξεπέραστες μουσικές τού Vivaldi συγκλονίζουν. Η διδασκαλία κίνησης και χορογραφίας είναι της Βάσιας Βαλκανιώτη. Καλλιτεχνικός συνεργάτης στον ήχο, ο Δημήτρης Κανάκης. Δημιουργός teaser, η Ερατώ Τζαβάρα. Οι ειδικές κατασκευές έγιναν από τον Στέφανο Λόλο και η διδασκαλία τής τέχνης τού ξυλοπόδαρου από τον Φάνη Κατέχο. Η σκηνοθεσία χρησιμοποιεί πολλά γκροτέσκα στοιχεία, τα οποία τονίζονται με έξυπνους φωτισμούς, δημιουργώντας ένα εικαστικό πλαίσιο όπου: χορός, αυτοσχεδιασμός, μάσκες, κουστούμια, φτερωτός έρωτας, ξωτικά, άγριο ζώο και το ρεσιτάλ ερμηνείας των ηθοποιών απογειώνουν την παράσταση, με ελάχιστες εξαιρέσεις, όταν ο λόγος ορισμένων δεν ακούγεται, λόγω ταυτόχρονης χρήσης μουσικής ή χτύπων. Πρόκειται για «δουλειά» συνόλου, η οποία απαιτεί -φαντάζομαι- ειδικές και πολύωρες πρόβες (studio), για να βγει το αποτέλεσμα κάποιων σκηνών, γι΄ αυτό και αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους ηθοποιούς, οι οποίοι ήταν εξαίρετοι, ο καθένας στον ρόλο του: Άννα Παπαδάκη (βασίλισσα). Σπέρη Κανατά (Μαρία). Νατάσσα Αραμπατζή (Ροζαλίνα). Μαρίνα Κριεμπάρδη (Κατερίνα). Γιώργος Γκολφινόπουλος (βασιλιάς). Βαγγέλης Στρατηγάκος (Μπερόουν). Δημήτρης Καπαμάς (Ντιουμέν). Κωνσταντίνος Μυλωνάς (Λονγκαβίλ και Ολοφέρνης). Κωνσταντίνος Εξαρχόπουλος (Αρμάδο και Πάστορας). Τέτη Λουράκη (Σκώρος). Ηλιάνα Μπαφέρου (Ζακνέτα). Θανάσης Νικολακόπουλος (Φιρίκης). Κορίνα Ζαχάρα (Μπουαγιέ και έρωτας). Οι θεατές αντάμειψαν, δικαίως, όλους τους συντελεστές στο τέλος, με παρατεταμένα και ζωηρά χειροκροτήματα. (Διάρκεια: 120΄ λεπτά)

Δευτέρα – Τρίτη: 21.00, Σάββατο: 18:00

Ιανουάριος 2020 Θέατρο «Δεκατέσσερα»
Καλλιρρόης 10, Αθήνα
Τηλ.: 6932195393

Νίκος Μπατσικανής