«Ο ΦΟΝΙΑΣ», του Μήτσου Ευθυμιάδη

25

Σκηνοθεσία: Γιάννης Διαμαντόπουλος

Σκηνικά – Κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη

Μουσική Σύνθεση: Διονύσης Τσακνής

Σχεδιασμός Φωτισμών: Σπύρος Κάρδαρης

 Σχεδιασμός  Ήχου: Κώστας Ματσιούλας

 Copyright Φωτογραφιών: Τζωρτζίνα Πιτιανούδη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ουρανία Μαργαρώνη

 

 Επικοινωνία – Προβολή Παράστασης: Νταίζη Λεμπέση

 

Ερμηνείες, με σειρά εμφάνισης: Τζώνη Θεοδωρίδης (Ταρζάν), Γιώργος Χριστοδούλου (Σάββας),

Αντώνης Αλεξίου (Γιάννης), Λουκία Παπαδάκη (Μαρία)

 

Η παράσταση που βραβεύτηκε με το 2ο βραβείο ανδρικού ρόλου στον Τζώνη Θεοδωρίδη στα 12α  Θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης 2023 συνεχίζεται για 3η θεατρική περίοδο στο Θέατρο Βικτώρια.

Μια βροχερή μέρα, ένα φιλήσυχο ζευγάρι, ο Γιάννης και η Μαρία, έχουν προσκαλέσει τον αδελφό της συζύγου (Σάββας) για φαγητό, με την ευκαιρία της αποφυλάκισής του. Ο Σάββας, καταδικασμένος για φόνο, προσέρχεται συνοδευόμενος από έναν πρώην συγκρατούμενό του (Ταρζάν), άτομο του περιθωρίου, που μπαινο-βγαίνει στις φυλακές ως κλέφτης, πρεζόνι και λογιών λογιών απατεωνιές.

Γύρω από το τραπέζι ξετυλίγεται το κουβάρι μιας ολόκληρης ζωής, γεμάτης δράματα. Ο Σάββας, ο Ταρζάν και η Μαρία, ήρωες επιμέρους τραγωδιών, ο καθένας, και για διαφορετικούς λόγους, αποκαλύπτουν και αποκαλύπτονται, παρά ή και με τη θέλησή τους, ενοχές κι ανομήματα, με αποκορύφωμα έναν φόνο αλλά τον καταδότη του θύτη στις Αρχές.

Έργο βαθιά κοινωνικό, όπου ο αείμνηστος Μήτσος Ευθυμιάδης καταθέτει ατόφια τη σκληρή πλευρά της ζωής, δίπλα σε νομοταγή άτομα, που τα εκπροσωπεί ο Γιάννης. Ανατομία ψυχής, με «το μαχαίρι να φτάνει και να ξύνει το κόκαλο των γεγονότων» και οι πληγές να χαίνουν ακατάσχετα.

Η σκηνοθεσία του έμπειρου και ταλαντούχου Γιάννη Διαμαντόπουλου (βοηθός σκηνοθέτη η Ουρανία Μαργαρώνη) φώτισε το έργο και πρόσφερε στο κοινό μια έξοχη παράσταση. Στο τελικό αποτέλεσμα συνετέλεσαν και οι άλλοι συντελεστές της. Το λειτουργικό (με προοπτική) σκηνικό και τα ανάλογα κοστούμια σχεδίασε η σκηνογράφος κι ενδυματολόγος Δέσποινα Βολίδη. Την ωραία μουσική συνέθεσε ο μουσικοσυνθέτης κι ερμηνευτής Διονύσης Τσακνής. Τους υποβλητικούς φωτισμούς εμπνεύστηκε ο φωτιστής Σπύρος Κάρδαρης και τους ήχους επέλεξε ο μηχανικός ήχου Κώστας Ματσιούλας.  

Οι ερμηνείες των ηθοποιών υπήρξαν εξαιρετικές, αναλόγως του ήρωα που ενσάρκωνε ο καθένας.  Ο Τζώνη Θεοδωρίδης σκιαγράφησε με άριστο τρόπο τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του απατεώνα Ταρζάν, δίνοντας ρεσιτάλ ηθοποιίας. Ο Γιώργος Χριστοδούλου υπήρξε υποδειγματικός στον ρόλο του καταδικασμένου για φόνο, έτοιμου να «καθαρίσει» κάθε μπαμπέση. Η Λουκία Παπαδάκη, τέλεια αδελφή και σύζυγος, παρά τις ενοχές μιας προδοσίας και κρυφής πληγής στην ψυχή της. Ο Αντώνης Αλεξίου, πάντα στέρεο ταλέντο, υποδύθηκε πειστικά το «αντίπαλο δέος», του έντιμου πολίτη. Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 50 λεπτά

 

Παραστάσεις: Παρασκευή και Σάββατο: 21.00 – Κυριακή: 20.00

 

«ΘΕΑΤΡΟ ΒΙΚΤΩΡΙΑ»

Μαγνησίας 5 και Αριστοτέλους 132, 112 51, Αθήνα

Πληροφορίες – Κρατήσεις θέσεων: 210 8820008 και 6988 441 991

E-mail: theatro.viktoria@gmail.com

 

Εισιτήρια: Γενική είσοδος 15 €

Φοιτητές – Σπουδαστές – Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων – ΑΜΕΑ – Ανεργίας (ΔΥΠΑ): 10 €

 

Νίκος Μπατσικανής, ποιητής, συγγραφέας, κριτικός Θεάτρου,

μέλος τής Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών

 

Μήτσος Ευθυμιάδης: Γεννήθηκε στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 1945, αλλά έζησε τα περισσότερά του χρόνια στη Μακεδονία. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Δημοσίευσε διηγήματα και ποιήματα στο περιοδικό «Διαγώνιος». Με το Θέατρο ασχολήθηκε από το 1974. Ο Κάρολος Κουν ανέβασε το 1975 στο υπόγειο του Ορφέα το θεατρικό του έργο «Προστάτες». Μετά τους Προστάτες, ακολούθησαν δύο ακόμα εξίσου σημαντικά έργα: «Ο Φώντας», που ανέβηκε στη Στοά του Θανάση Παπαγεωργίου (1977 – 78), και ο «Φονιάς», που βρήκε φιλόξενη στέγη στη Θεατρική Σκηνή του Αντώνη Αντωνίου (1981 – 83). Έπρεπε, όμως, να περάσουν σχεδόν δεκαπέντε χρόνια σιωπής, για να ξαναδεί το φως της σκηνής ένα ακόμα θεατρικό έργο του Μήτσου Ευθυμιάδη. Ήταν και το τελευταίο του: το «Πέρα από τη νύχτα», που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Καλατζόπουλος το 1997 στο θέατρο «Πολύτεχνο».

Στα ενδιάμεσα, ο Μήτσος Ευθυμιάδης είχε δοκιμάσει τις δυνάμεις του στη σκηνοθεσία, ανεβάζοντας στο θέατρο «Πολυθέαμα» των Ιωαννίνων τους «Εμιγκρέδες» του Πολωνού δραματουργού Σουαβόμιρ Μρόζεκ (1930 – 2013), και τα: «Περιμένοντας τον Γκοντό» και «Τέλος του παιχνιδιού» του Ιρλανδού ποιητή και θεατρικού συγγραφέα Σάμιουελ Μπέκετ (1906 – 1989), είχε μεταφράσει Αριστοφάνη («Ιππείς») και Αισχύλο («Προμηθέας Δεσμώτης»), ενώ είχε γράψει κι ένα μυθιστόρημα («Μοιραία σχέση»), εκδόσεις «Νέα Σύνορα». Ο Μήτσος Ευθυμιάδης πέθανε το 2003, σε ηλικία 58 ετών.  (Βιβλιονέτ)