«Η ΚΑΤΣΑΡΙΔΑ Κ.»

1

«Η ΚΑΤΣΑΡΙΔΑ Κ.», της Σοφίας Καζαντζιάν  και του Μάριου Ιορδάνου

 

Σκηνοθεσία – Μουσική Επιμέλεια – Σχεδιασμός Φωτισμών: Μάριος Ιορδάνου

Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Βαλεντίνο Βαλάσης

Βοηθός Σκηνοθέτη – Σχεδιασμός Αφίσας: Μελπομένη Φιλίππου

Φωτογραφία – Βίντεο: Νίκος Ζαχαρόπουλος

Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου  – “Art Ensemble”

 

Ερμηνεία: Σοφία Καζαντζιάν

 

Η Σοφία Καζαντζιάν και ο Μάριος Ιορδάνου, έχοντας εντρυφήσει στα έργα του Κάφκα, έγραψαν θαυμάσια κείμενα, που καθρεφτίζουν τη συγγραφική ατμόσφαιρα του κορυφαίου Γερμανοεβραίου πεζογράφου. Θεατρικός μονόλογος, που φωτίζει την ανθρώπινη αλλοτρίωση και τον ζοφερό ανθρώπινο βίο, ως αποτέλεσμα όσων μάς επιβάλλονται, στα «δεν επιτρέπεται», στα «όχι» και στα «μη», θέματα που ταλανίζουν τον άνθρωπο, ο οποίος παλεύει να ξεφύγει από τα δεσμά της κανονικότητας. 

Η φράση του Κάφκα, που ακούγεται στην παράσταση: «Αν δεν έγραφα, θα κρατούσα ένα μαχαίρι, για να σκοτώνω», αποκαλύπτει την τραγικότητα των κοινωνικών συνθηκών που ο συγγραφέας και η παράσταση καταγγέλλουν.

  

Ένα ανθρώπινο ον, που δεν είναι άλλος από τον Κάφκα, μεταμορφώνεται σε κατσαρίδα και ζει σε κάποιον υπόνομο, μέσα στα απόβλητα των ανθρώπων, ανάμεσά τους και πεταγμένα βιβλία των κορυφαίων της παγκόσμιας διανόησης.

 

Έχοντας άξιους συνεργάτες, ο Μάριος Ιορδάνου έστησε μια εξαιρετική παράσταση, σκηνοθετώντας, επιλέγοντας μουσικές και σχεδιάζοντας τους φωτισμούς.  Μαζί τους, χάρη και στις εκπληκτικές κατασκευές του Βαλεντίνο Βαλάση (σκηνικά και κοστούμια), δημιούργησε έναν απόκοσμο σκηνικό χώρο, που ταιριάζει με την καφκική ατμόσφαιρα αλλά και με το έργο που παρουσιάζεται. Βοηθός Σκηνοθέτη  η Μελπομένη Φιλίππου.  

Εφιαλτικό παραλήρημα και μαύρη κωμωδία. Έργο αυτογνωσίας αλλά και καταγγελία, που δίνει την ευκαιρία στην αέρινη Σοφία Καζαντζιάν, ως κατσαρίδα, να ξεδιπλώσει το μεγάλο ταλέντο της, αλώνοντας τη σκηνή επί  εβδομήντα λεπτά, ερμηνεύοντας, χορεύοντας και ακροβατώντας ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα, καθώς διατρέχει τη συγγραφική πορεία του Κάφκα και όσα αυτός πρέσβευε, κατήγγειλε και υπηρετούσε με τα έργα του.   

Πολλά και θερμά συγχαρητήρια, όπως ήταν οι επευφημίες και τα χειροκροτήματα των θεατών, που αποθέωσαν όλους τους συντελεστές στο τέλος της παράστασης, με  τη Σοφία Καζαντζιάν να υποκλίνεται επί ώρα.

 

Θέατρο «Αργώ» (studio)

Ελευσινίων 13 -15, Αθήνα

Σταθμός Μετρό: «Μεταξουργείο»

Πληροφορίες – κρατήσεις: 210 – 520 16 84

 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο 21:00 & Κυριακή 19:00

 

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: 1. More.com: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/i-katsarida-k/  

  1. Public: https://tickets.public.gr/gr-el/tickets/theater/i-katsarida-k/

14 € γενική είσοδος | 12 € ΑμεΑ, ατέλειες ηθοποιών, άνω των 65

 

Νίκος Μπατσικανής, ποιητής, συγγραφέας, κριτικός Θεάτρου,

μέλος τής Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών               

 

Φραντς Κάφκα (γερμανικά: Franz Kafka‎‎, 1883 – 1924): Πολυγραφότατος και από τους πιο σημαντικούς λογοτέχνες του 20ού αιώνα. Γερμανόφωνος και εβραϊκής καταγωγής, έζησε στη σημερινή Τσεχία κι έγραψε όλα τα βιβλία του στη γερμανική γλώσσα. Είναι ο σημαντικότερος εκπρόσωπος της γερμανικής λογοτεχνίας της Πράγας. Τα χρόνια που ακολούθησαν τον θάνατό του, εδραιώθηκε η θέση του στην παγκόσμια λογοτεχνία, χαρακτηρίστηκε ως ο σπουδαιότερος μοντερνιστής γερμανόφωνος πεζογράφος και το έργο του έχει αναλυθεί εκτενώς. Ανάμεσα στα σημαντικότερα έργα του περιλαμβάνονται η νουβέλα Η μεταμόρφωση (1915) και τα μυθιστορήματα Η δίκη (1925), Ο πύργος (1926) και Αμερική (1927), ορισμένα εκ των οποίων έχουν παιχτεί ως θεατρικά έργα.

Εργογραφία:

    1902: Der Unredliche in seinem Herzen, διήγημα

    1904 – 1912: Betrachtung, διηγήματα

    1904: Beschreibung eines Kampfes (Περιγραφή ενός αγώνα), διήγημα  

    1907: Hochzeitsvorbereitungen auf dem Lande, διήγημα

    1909: Die Aeroplane in Brescia, περιγραφές αεροπλάνων 

    1912: Amerika oder Der Verschollene (Αμερική ή Ο αγνοούμενος), μυθιστόρημα         

    1912: Die Verwandlung (Η μεταμόρφωση), νουβέλα        

    1912: Das Urteil (Η κρίση), νουβέλα

    1913: Der Heizer (Ο θερμαστής), διήγημα  

    1914: Der Prozeß (Η Δίκη), μυθιστόρημα         

    1914: In der Strafkolonie (Στη σωφρονιστική αποικία), νουβέλα          

    1915: Blumfeld, ein älterer Junggeselle (Ο Μπλούμφελντ, ένας μεσήλικας εργένης), διήγημα

    1916 – 1917: Der Gruftwächter, θεατρικό έργο

    1916: Auf der Galerie (Στο υπερώο), διήγημα

    1917: Der Schlag ans Hoftor (Το χτύπημα στην πύλη της έπαυλης), διήγημα         

    1917: Das Schweigen der Sirenen (Η σιωπή των σειρήνων), διήγημα         

    1917-1918: Die Zürauer Aphorismen (Αφορισμοί), κείμενα με σκέψεις του         

    1917: Die Brücke (Η γέφυρα), διήγημα  

    1917: Beim Bau der Chinesischen Mauer (Το Σινικό τείχος), διήγημα         

    1917: Ein Landarzt (Ένας αγροτικός γιατρός), διήγημα           

    1917: Der Jäger Gracchus (Ο κυνηγός Γράκχος), διήγημα

    1920: Die Abweisung (Η απόρριψη), διήγημα         

    1922: Forschungen eines Hundes (Έρευνες ενός σκύλου), διήγημα  

    1922: Ein Hungerkünstler (Ένας καλλιτέχνης της πείνας), διηγήματα          

    1922: Das Schloß (Ο πύργος), μυθιστόρημα              

    1923: Josefine, die Sängerin, oder Das Volk der Mäuse (Ζοζεφίνα, η τραγουδίστρια, ή Ο λαός των ποντικιών), διήγημα

    1924: Eine kleine Frau (Μια κοντούλα γυναίκα), διήγημα         

    1924: Der Bau (Το κτίσμα), διήγημα

    1912 – 1917: Briefe an Felice (Γράμματα στη Φελίτσε), επιστολές

    1909 – 1924: Briefe an Ottla und die Familie, επιστολές

    1919: Brief an den Vater (Γράμμα στον Πατέρα), επιστολή

    1920 – 1923: Briefe an Milena (Γράμματα στη Μίλενα), επιστολές         

    1910 – 1923: Tagebücher 1910 – 1923 (Ημερολόγια 1910 – 1923)

    Die acht Oktavhefte (Τα οκτώ μπλε τετράδια), αφορισμοί του Κάφκα καθώς και σκέψεις, σημειώσεις, ημερολογιακές καταχωρήσεις και συλλογισμοί του           

    Parabeln und Paradoxe (Παραβολές και παράδοξα), μικρά αφηγήματα, μύθοι και παραβολές

    Franz Kafka: The Office Writings, οι αναφορές και οι μελέτες που έγραψε  

    Η πληγή και η λέξη, ποιήματα «Βικιπαίδεια» (απόσπασμα)